tiistai 6. toukokuuta 2014

Avajaisviikko

Näyttelyyn osallistuminen on jännittänyt minua kovasti. Tätä en ollut osannut ennakoida. Olen nähnyt aiheesta jopa muutaman painajaisen.

En juurikaan pidä näyttelyitä tai hae galleria-aikoja. Julkaisen taiteeni kirjoina ja sijoitan rahani galleriavuokrien sijasta painotuotteiden valmistamiseen. Haluan, että kirjani ovat viimeisen päälle ajateltuja ja että kirjoissani kaikki perustuu tarkkaan huolellisuuteen. Tavoitteeni on luoda hienoja tarinoita ja esteettisesti sekä ekologisesti kestäviä, kauniita kirjoja.

Kirjan esittäminen taidenäyttelyssä on aina hieman haasteellista. Kirjaa on tarkoitus koskea, katsoa ja lukea näyttelyn aikana. Aluksi suunnittelin liittäväni näyttelyssä kirjan oheen äänimateriaalia, mutta lopulta päätin että kirja itsessään on riittävä asia. Kirja on se teos jonka parissa olen työskennellyt se on se teos jonka olen halunnut valmistaa ja jota haluan myös esittää.

Näyttelyn rakentaminen on onneksi sujunut mukavasti, kaikkia alkaa jo olla paikoillaan. Olen nauttinut suuresti kanssaopiskelijoideni seurasta. Parempia opiskelijatovereita en olisi voinut löytää, en sitten mistään. Sydämelliset kiitokseni jokaiselle.


Kirja alkaa olla vihdoin valmis ja kirjalaatikoiden pitäisi saapua koululle huomenissa. Olen avannut kirjalleni sivun facebookissa ja lisäksi Emmi kävi kuvaamassa minulle muutamia lehdistökuvia. Keskiviikkona minua haastatellaan Kalevaan.









80 /35 on valokuvakirja joka kertoo Torniossa asuvan isoäidin (80 v.) ja helsinkiläistyneen lapsenlapsen (35 v.) vuoden mittaisesta kirjeenvaihdosta.

ISBN 978-952-93-3617-3 / Studio Panama, toukokuu 2014 / ovh. 18 € / 88 s. / 190 x 250 mm / nelivärinen / lanka- ja liimasidottu, pehmeäkantinen / kieli: suomi

Kuvan Keväässä 80/35 sijaitsee Kuva/Tilan toisessa kerroksessa (Merimiehenkatu 36 C, 1. krs).
Tervetuloa tutustumaan!

P.S. Lahjoitin yhden kirjan  ZINES PF THE ZONE -kiertonäyttelyyn

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti